fredag 26 januari 2018

Idag är vi inblåsta

Här stormar det rejält idag igen, så vi håller oss i princip inomhus och läser böcker.
På balkongen finns det upphängt några tallrikar som prydnad och de skramlar som bare den i vinden. Hoppas att krokarna är rejält infästade.


Kanske tycker du att vi ska ta ner dem? Om några blåser ner blir det ju mindre antal för mig att damma
Men något som är positivt idag är att lakanen som jag tvättade i morse är torra nu och kan vikas ihop och läggas i lådan. Annars brukar det ta över dygnet att få dem torra.

Kollar vi väderrapporten för GC ska det blåsa i flera dagar nu. Tur att jag igår hittade tre svenska böcker som någon vänlig själ lagt nere i receptionen.  Jag har försökt att via biblioteket  ladda ner lite böcker på min läsplatta, men kunde inte logga in då det tydligen behövdes ett nytt eller annat lånekort än det jag har. Jag kontaktade supporten men fick ingen bra hjälp utan får vända mig till biblioteket när jag kommer hem till Påsk. 


Ikväll är vi några stycken HBK-are som ska träffas på Anita o Pepes Bodega i San Augustin. Just nu är det 23 st anmälda, så vi blir ett stort gäng! Blir säkert jättetrevligt! Men i detta blåsväder så får vi ta en taxi dit för annars kommer vi nog inte fram i motvinden!


Ingen har legat vid poolen idag pga av blåsten, detta säger väl allt om sand i vinden. De är nog o shoppar istället för något  måste man ju hitta på en sån här dag!.


Ha det gött
We 3

4 kommentarer:

  1. Hej, här blåser det också. Och då blåser det sand, vi har sand inne i bilen vilket inte är så roligt. Men det blir bättre. Kram på Er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sanden kommer väl från er och lägger sig här! Men det är ju bättre än all snö som Spanien fått nu.
      Kram på er

      Radera
  2. Ni har det bra trots blåst och så trevligt att träffa "likasinnade". Tänk så skönt det ska bli när vi här hemma kan hänga ut lakanen på tork
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst har vi det bra men det verkar som denna vinter har varit kyligare än vanligt enl många härnere. Vi fick också jättetrevlig samvaro på kvällen tillsammans med ett antal andra HBK-are där både roliga o fantastiska minnen diskuterades.

      Radera

Husbilen Helge