onsdag 9 december 2015

Sista resdagarna före halvlek

Vi har lämnat Bolnuevo och kör lite betalväg ner mot Vera varifrån A7 är gratis mot Malaga.
Vägen går genom plastens område, dvs grönsaksodlingarna är täckta med plast så långt ögat når. Jag tror att vi körde åtminstone 15 mil omgivna av dessa plastområden. Fruktansvärt att se! Men när vi närmade oss Almunecar körde vi av A7:an och tog N 340 istället utefter kusten. Vi hade inte bestämt var vi skulle stanna till, men sista campingen skulle vara i Torre del Mar. För då skulle vi ha endast några mil kvar till flygplatsen i Malaga.
Vi körde igenom Nerja för där har kompisarnas dotter köpt hus i våras så vi ville se byn på lite närmare håll. Campingen i Nerja hade en väldigt liten infart med en brant uppförsbacke så vi fick köra vidare. Däremot hittade vi en P-plats i Nerja vid stranden
                                       N 36 44 40.      V 003 53 51

Där finns ingen service men totalt blev det 13 HB som övernattade där. Polisen körde där vid tre tillfällen men stannade inte vid ett enda för att säga: No Parking Here.

Strandpromenaden var ypperlig att ta, för då ser man både havet och delar av byn. När vi närmade oss Balcon de Europa blev det fika med dopp.
 Bengt valde en skink-o ostfralla och jag tog en Tarta de Fruitas på hotellet med samma namn som platsen. Som ni ser har det börjat att julpyntar även här. Nöjda och belåtna fortsatte vi sedan mellan de olika gränderna. Vi säger grattis till Magnus o Marie som hittat ett bra ställe i Spanien.
Vi tog också en titt in i kyrkan vid torget. Ett otroligt stort julbord fanns att beskåda.

Väl tillbaka till P-platsen bestämde vi oss för att dra till Torre del Mar. Där fick vi sista lediga platsen på Laguna camping. Vi hade precis checkat in så kom det ytterligare en HB men den fick vända. Man ska ha tur ibland.
Här stannar vi i tre dygn och sedan bär det av till vår uppställningsplats för HB som är bokad. På lördag kväll blir vi hämtade på Landvetter flygplats av barnen och sedan väntar lite planering för jul och nyår.
Eftersom tiden går så fort så är vi snart tillbaka i Spanien.
Till dess ha det så gött!