söndag 20 september 2015

Tidskrävande eller?

Denna helg blev det ingen resa på grund av att vi tyckte att det blåste för mycket, nästan storm. Men vi grejade i alla fall med Helge. Det blev en ny hylla i en golvlåda så att mina köksgrejor som jag bara använder sporadiskt kan ligga inne i bilen i stället för i garaget. Härligt att man kan utnyttja skrymslen i bilen. Det var ett ställe där värmeväxlaren satt och med mycket luft omkring. Utrymmet kräver dock luftcirkulation men det har vi tagit hänsyn till. 

Vidare har det tagit lite tid att ändra utseendet på min blogg. Jag har hela tiden velat ha en bild som bakgrund, men inte lyckats. Det blev till att byta mall. Efter mycket fixande med förminskning av bilden finns den nu där
och så här ser originalet ut. 
Men vad hände, jo min blogglista försvann. Troligen hamnade den under bilden.  Jag läser många bloggar för det är så mysigt att se vart man kan resa och vad det finns för intressant på just den orten eller stället. Det blir fler bloggar än vad som framgått av min lista. 
Att det tar tid för mig att skriva och redigera bloggen hänger nog samman med att jag valsar runt mellan olika telefoner, paddor och datorer när jag ska skriva.  Klara inlägg har försvunnit även kommentarer, så nu måste jag försöka att bara ta foton med paddan och skriva inlägget i paddan. Allt för att korta ner handläggningstiden och strulet. Att skriva om ett inlägg igen pga någon miss är inte så roligt och inte blir det som ursprunget. Så småningom blir det en ny blogglista, jag ska bara gå igenom mina appar och se vilka som inte skriver längre eller inte skrivit på sista tiden. Nya bloggare måste ju också få plats. 

Hoppas det blir någon mer resa på hemmaplan innan vi ställer kosan söderut för övervintring!
Må gott
önskar vi er alla
Bengt och Ingela


2 kommentarer:

  1. Det blev i alla fall jättefint med nya bilden! Vackert motiv!

    SvaraRadera

Husbilen Helge