onsdag 2 september 2015

Chivas i blickpunkten

Förra veckan var ägnad åt mig, Chivas. Det var dax att åka till Zooaffären för att inhandla lite tillbehör och klippa klor. På tisdagen hade matte beställt klippning hos Lena som också har en Havanesare. Jag skulle klippa bort lite päls på tassarna för att det skulle vara lättare att hålla dem rena. Lena fixade detta med glans och hon tyckte även att man skulle klippa ner pälsen på magen för att slippa få med sig hem så mycket bös från skogen. 
Så här rufsig såg jag ut. Lena tyckte att, trots att jag var en kille, kunde jag ha ett spänne i pannan. 
Så här gullig blev jag med det spänne som jag fick av Lena. Matte har köpt seliconsnoddar till mig, men dessa kan jag snabbt plocka bort med tassarna. Hi hi.

Sedan har jag börjat på valpkurs också, fröken tyckte efter att hon hälsat på alla mattar och hussar samt oss tio olika valpar att jag var väldigt social och orädd. Jag är partyprinsen som ska hälsa och prata med alla. Ah, sa matte och kände att fröken hade rätt. 
Till kursen hade matte köpt en badrumsmatta som jag ska ligga på medan fröken förklarar saker och ting. Fröken kallar det för passivitetsträning. Sedan har jag med mig en burk med mjukt träningsgodis, samt en ny leksak som jag själv valt ut i affären. Det är den långa saken på bilden. Vi började med att träna följsamhet och det var bra sa matte, för jag brukar springa åt alla håll och kanter. 

På grund av att jag är upptagen blir det inga långa turer med Helge utan bara korta sådana över någon dag eller två. Det tycker jag är synd för jag gillar att åka ut med Helge. Men jag vet att vi ska åkta långt ner i Europa när min valpkurs är klar. Jag vet också att jag ska flyga Spanien/Sverige tur och retur. Matte har beställt flygbiljetter till oss så att vi kan fira jul hemma med mina extra mattar och hussar. Sedan blir det Nyår i stugan i Tandådalen. 

Vov, vov säger partyprinsen, ha det gott
Matte o husse hälsar också 

7 kommentarer:

  1. Gud så söt och lagom storlek i Husbilen!

    Ha det gott o njut.....

    SvaraRadera
  2. Tackar så mycket, han är en läcker konfektbit tycker vi.

    SvaraRadera
  3. Jösses så söt!!! Vill ha!!!

    Spanien på den tråkiga årstiden och julen hemma, det låter helt perfekt!!!
    Ha de gott på era kortturer, det är inte så dumt det heller :)
    // Nilla

    SvaraRadera
  4. Jaa. ska bli härligt att pröva på en övervintring. Det är så många bloggar som visar på det.

    SvaraRadera
  5. Vi klipper Alonso själva, lämnade in honom för klippning i Benidorm ett par gånger och det gör vi aldrig om, här kan ni se hur han såg ut då http://husbilsliv.blogspot.se/2012/11/vi-har-fatt-en-ny-hund.html . Eftersom vi bor nästan i skogen är det skönast att han är kortklippt så vi klipper honom nog var 3:e - 4:e vecka. Köpte en riktig klippmaskin, märke Oster, hos Lantmännen. Vart planerar ni att övervintra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja vi har kollat på Alonso och tycker att han är lika fin som Chivas. Men på några bilder ser han ledsen ut, beror det på att han inte känner igen sig själv. Benen blev kanske lite magra men pälsen växer snart ut igen! Jag tror att jag ska lära mig att klippa Chivas också men först vill vi gärna se hur han kommer att se ut i färgsättningen, sedan blir det saxen av bekvämlighetsskäl.

      Radera

Husbilen Helge